1402-12-27 06:03
295
0
89206
یادداشت؛

تقارن «دو بهار» نویدبخش رسیدن به قله

محمدرضا بهرامی دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی استان گلستان گفت: نوروز همراه با رویش طبیعت، شروع یک زندگی دوباره است که تقارن آن با ماه مبارک رمضان می‌تواند نویدبخش بهار نزدیکی به قله‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، محمدرضا بهرامی دبیر مجمع نخبگان دانشگاهی حوزوی استان گلستان در یادداشتی  با عنوان «تقارن «دو بهار» نویدبخش رسیدن به قله» نوشت: نوروز همراه با رویش طبیعت، شروع یک زندگی دوباره است که تقارن آن با ماه مبارک رمضان می‌تواند نویدبخش یک آغاز بسیار خوب و به تعبیری بهار نزدیکی به قله‌ها باشد.

نوروز می‌تواند خمودگی‌ها و عادی شدن‌ها را از بین ببرد، همان‌گونه که طبیعت بعد از یک وقفه و خواب دوباره رویش می‌کند و شروع دوباره‌ای را رقم می‌زند، با فرارسیدن بهار معنویت نیز انسان‌ها می‌توانند درس سرزندگی، رویش دوباره و پیوندهای ایمان و امید بگیرند و از کاستیها و کجی‌ها و زشتیها و بدیها در درون و وجود خود رو برگردانند.

ماه مبارک رمضان به تشابه ایام نوروز با توجه به آداب و رسوم و روابط انسانی که در آن وجود دارد مانند دید بازدیدها، دستگیری از فقرا و احسان و انس با قرآن می‌تواند رشد بزرگی را فراهم آورد.  

تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز یک اتفاق بزرگ است و امسال بهار استثنایی پیش رو خواهیم داشت، ما می‌توانیم از این فرصت عالی برای ترمیم تمام مشکلات فردی یا اجتماعی خود بهره ببریم، این تقارن نویدبخش یک آغاز بسیار خوب و به تعبیری بهار نزدیکی به قله‌ها باشد.

می‌طلبد امسال با توجه به تقارن این دو بهار، خانواده‌ها هنر شیرین برگزارکردن آن را فرابگیرند تا تصویری خاطره‌انگیز از روزها و شب‌های آن در ذهن فرزندان‌شان شکل بگیرد و اثری ماندگار در نزدیکی به قله‌ها به ویژه قله محبت داشته باشد؛ موضوعی که متأسفانه با کاهش آن در این سال‌ها مواجه هستیم و همین باعث فاصله نسلی شده است.  

مسئله تغییر جهت در زندگی خیلی اهمیت دارد و فقط سرعت نیست که دارای اهمیت است، گاهی سرعت زیاد در مسیر غلط ما را از مقصد و رسیدن به قله خیلی دور می‌کند، سال نو و ماه مبارک رمضان فرصت عالی برای تغییر مسیر و حرکت در جهت درست است.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.